אמונה וביטחון

מחשבות על טוב שיבוא ורע שנוכח, על מידת הביטחון השגויה וזו הנכונה, ועל שיחה על כוס קפה עם החזון איש

אולי יעניין אותך גם

מעולם לא הצלחתי לענות על השאלה: 'עם מי היית רוצה לשבת על כוס קפה?'. היא תמיד נראתה לי פתטית – היפותטית מדי. אם הרצון הוא להתחכך בתהילה, כלומר סלפי עם סלב, רק כזה ששייך לעבר, אני מוותר מראש. אם הרצון הוא להבין מי הדמות איתה הייתי רוצה להחליף מילים, להחכים ולהבין, אצלי אלו לא דמויות לקפה. אולי תה. אולי.

כן הייתי רוצה לשבת ולהסתנוור מאורו הגדול של מישהו שרחוק ממני שנות אור, ושדמותו מהווה השראה ומקור עוצמה. למען האמת, השם הראשון שעולה לי הוא של הגאון מווילנה, אבל אני די משוכנע שלא אבין מילה. החפץ חיים השתבח בכך שבילדותו הכיר זקן אחד שראה בצעירותו את הגאון. דמותו הבלתי נתפסת נראית לי רחוקה מדי, גבוהה מדי, ויש מצב שעיני הבשר שלי לא יצליחו לראות כלום.

אם יש מישהו שנערץ עלי ואני גם מרגיש כמיהה לשבת איתו כמה דקות, יהיה זה החזון איש. מעבר לשליטתו המדהימה בכל חדרי התורה, מעבר לאישיותו הכובשת שסחפה אחריה תלמידי חכמים מובהקים לצד המון העם, ברק מחשבתו והשגתו הנשגבה, גאונותו למדנותו ועוצמתו, יותר מכל אלו הייתה זו כתיבתו שעצרה את נשימתי, טלטלה את נשמתי, והפעימה את נפשי. החיבור הקטן 'אמונה וביטחון', שכתוב בשפה פואטית קסומה, פרט בעדינות על נימי הנפש, תפס אותי בציצת ראשי והעיף אותי לגבהים. 

מה אין בו…

הקריאה למנויים בלבד

גם אתה יכול להיות מנוי ב ₪1
לחודשיים ראשונים

אולי יעניין אותך גם

הפלייליסט הישיבתי: קווים לדמותו

האם המוזיקה החסידית עוברת מהפכה – או שמא רק ממשיכה להתפתח? כיצד התרחש המפנה ממילים מהמקורות למילים מקוריות? ואיזו השפעה רוחנית יש לשינוי הרגלי ההאזנה של בחורי ישיבה ובנות סמינר? יצאנו לבדוק

עינת ישפה

פסיכולוגיה

פלצבו – יתרון הנפש על הגוף

מעבר להשלכות הרפואיות, תופעת הפלצבו מדגישה אף יותר את כוחה של החשיבה החיובית ובמיוחד את כוחה של האמונה

שולי אביטבול

רוחות העונה

על פתח הבית, מבחוץ 

בפתח החג הביתי ביותר בלוח השנה היהודי, אני שואלת את עצמי מהו בכלל בית

אהוד בן יהודה

זרם התודעה

ככל הנראה

החוקרים טובים מאוד כשהם באים לנתח את הקליפה החיצונית, אבל הם נכשלים לחלוטין כשהם מתיימרים להבין בכלי המדידה את סוד הקיום כולו

הרב יהושוע פפר

רגע של עיון

"המדינה תצילנו!" – בין ביקורת ללשון הרע 

לחברה שלנו נדרשים 'חשמונאים', תרתי משמע – בעלי אומץ המוכנים לקחת סיכונים ולשלם מחירים עבור הליכתם בדרך יושר

גלגוליו של הטלפון הכשר

מהמירס הכשר הראשון ועד מדיניות הסינון העצמאית של הישיבות הגדולות: מסע בעקבות תקשורת כשרה ומפוקחת בציבור החרדי