שכר ועונש

איך אנחנו תופסים שכר ועונש, עד כמה הגיהנום שלנו מפחיד, ולמה גן העדן נראה משעמם עד מוות?

אולי יעניין אותך גם

כשאני צופה בסרטונים מקפיאי הדם של פראי אדם ישמעאלים המבקיעים את דרכם בשדות העוטף, ממהרים לשפוך דם, עובר לי לפעמים בראש, אודה ואבוש, רצון להבין מה עובר להם בראש. להיכנס למוח של רוצח. זה אמנם לא רעיון מבריק, והניסיון לחשוב על מניע שייך יותר לפרקליטי השטן מאשר לכותב טור שמנסה לפתוח בתובנה. ובכל זאת: מה עובר בראש של עזתי, הבזוי שבערביי האזור, שנוא לרוב אחיו, מי שגדל בין ביבים ותהומות שנאה, כשהוא דוהר בדרכו לטבוח ולרצוח.

גן העדן באסלאם מבוסס בעיקר על פנטזיה. הדמיון המזרחי מפותח כידוע, תפיסת המציאות מעורפלת וניתנת לפרשנות, שקר והגזמה מופיעים בשגרה, ובין השחור ללבן מתקיימים אינספור גוונים של אפור, ואופל. אין פלא שהיעד הסופי המתוק מכולם, הוא הקרבה לאלל-ה המפנק את מאמיניו בשפע תענוגות, מאכלים משובחים ותאוות בשרים. אתן לרמב"ם לנסח, כי אותו אי אפשר לתקן מטעמי נימוס ו-PC: "שמא תקל בעיניך טובה זו, ותדמה שאין שכר המצוות… אלא להיות אוכל ושותה מאכלות טובות, ובועל צורות נאות, ולובש בגדי שש ורקמה, ושוכן באהלי שן, ומשתמש בכלי כסף וזהב ודברים הדומים לאלו, כמו שמדמין אלו הערביים הטיפשים האווילים השטופים בזימה…".

דיינו במוסלמים, יכלו נא במהרה כבקשתנו: 'כַּלֵה שֵׂעִיר וְחוֹתְנוֹ'. בואו נדבר עלינו. איך אנחנו תופסים שכר ועונש, עד כמה הגיהנום שלנו מפחיד, ולמה גן העדן נראה…

הקריאה למנויים בלבד

אולי יעניין אותך גם

לקט, שכחה ופאה

יצירתה של סיגל מאור מבטאת תהליך סיזיפי המזכיר את המודל של ספירת העומר - הבונה עקב בצד אגודל, יום אחר יום ושבוע אחר שבוע, קומה במהלך הרוחני מפסח ועד שבועות

החינוך ליהדות בעת הזו

מי שרוכש ידע רב מבלי שהידע משפיע עליו, נקרא בשם הגנאי 'חמור נושא ספרים'. לימוד התורה צריך להיות מכוון אפוא אל התכלית: ללבן ולהוציא מתוכה את הדרך הנכונה לתיקון המעשים וליישור המידות

הרב יהושוע פפר

רגע של עיון

האנטישמיות החדשה והמרחב היהודי הרעיוני

טבח שמחת תורה עורר את החברה הישראלית לחשב מסלול מחדש. כמו המרחב הפיזי שלנו, הנבדל ונפרד בהכרח מזה של אומות העולם, כך המרחב הרעיוני שלנו חייב להיות נבדל. עליו להיות יהודי – מושתת ומבוסס על יסודות עצמאיים של העם היהודי

משה שפר

מגזין

ישיבות תיכוניות חרדיות: שילובים, ניגודים וחיבורים

לאחר עשור של צמיחה מואצת במספר הישיבות התיכוניות החרדיות, לראשונה הן מתאגדות ומשתפות פעולה. הכנס השנתי מבית האיגוד החדש חשף את הניגודים האידיאולוגיים והפרקטיים בין הישיבות השונות, אך גם אפיקים לשיתוף פעולה. משה שפר השתתף בכנס והביא את הקולות

נעם לב

לגדול עם תשובה

לגעת בכאב שלהם

אני מאמין שבלי קשר לדעתכם בסוגיית הגיוס, בעד או נגד או חלקית או מה שלא יהיה - אנחנו צריכים להתרגל לכאוב את כאב החיילים, הפצועים וההרוגים, כאב המשפחות, הכאב של עם ישראל

שונאים אותנו, כאן ושם

סיפורו של קומיקאי שכתב ספר רציני וכאוב, המהווה כתב אישום נוקב על אנטישמיות בשמאל הפרוגרסיבי בעולם, אך לא תורגם לעברית משום שהישראלים לא התחברו לניתוק שלו עצמו מישראל. ואז הגיע השביעי באוקטובר והפך לו את החיים

כניסת מנויים

כניסת מנויים