אין בי אמנות, אין מילים

לא רציתי לגעת. פחדתי לראות. יראתי לשמוע. ידעתי שהלב שלי לא יהיה מסוגל. שאם אשמע, שאם אטבול אצבע אחת באוקיינוס הדם שנשפך משהו בי יקרוס, לא אוכל להמשיך

אולי יעניין אותך גם

רואה אותם, מאות אמנים מעצבים כרזות, כותבים שירים, מבטאים את הכאב בלחן מרטיט ומצמרר. המצלמה שלי קבורה בתיק השחור, מאחורי דלת עץ של ארון. לא נגעתי בה מאז אותו שביעי באוקטובר. כאילו חומת ברזל הטיחה את הלב שלי פנימה, ומשהו בי נאטם. אין בי אמנות, אין מילים, אין לי דרך לבטא את מה שמתחולל שם בפנים. החלל שחור ריק, מצולות של כאב. החור נפער עד לאינסוף. אני שואלת את עצמי, איך זה ולמה. אנשים סביבי אומרים לי שהלב שלהם גדוש במילים שרק רוצות לפרוץ ואילו אצלי הכל ריק. הם מצליחים לראות את אותו מכחול ששימש אותם בזמנים של שגרה רגילה, ואני, אין לי מכחול ואין לי צבע. לא מסוגלת לגעת במצלמה.

האצבעות קופאות על המקלדת. הידיים לא יודעות מה לעשות עם חומרים. אני בוהה בהם. בכל אותם כלים שהיו חלק בלתי נפרד ממני, אי אז, בימים שנראים כמו לפני שנות אור. למה? אני שואלת את עצמי, למה אני לא מסוגלת להיות שם? האמנית שאני. לבטא את הרגשות כמו שאני תמיד עושה, בצילום, בחומר, בכתיבה. האם אחזור לזה? האם הברזל החד שנעוץ בי ישתחרר יום אחד? האם אראה את הקשת בתוך כל האפור הזה?

בחרתי לעשות את מה שאני לא עושה ביום יום. לעבוד בעבודה שלא הייתי עושה אף פעם.…

הקריאה למנויים בלבד

אולי יעניין אותך גם

לקט, שכחה ופאה

יצירתה של סיגל מאור מבטאת תהליך סיזיפי המזכיר את המודל של ספירת העומר - הבונה עקב בצד אגודל, יום אחר יום ושבוע אחר שבוע, קומה במהלך הרוחני מפסח ועד שבועות

החינוך ליהדות בעת הזו

מי שרוכש ידע רב מבלי שהידע משפיע עליו, נקרא בשם הגנאי 'חמור נושא ספרים'. לימוד התורה צריך להיות מכוון אפוא אל התכלית: ללבן ולהוציא מתוכה את הדרך הנכונה לתיקון המעשים וליישור המידות

הרב יהושוע פפר

רגע של עיון

האנטישמיות החדשה והמרחב היהודי הרעיוני

טבח שמחת תורה עורר את החברה הישראלית לחשב מסלול מחדש. כמו המרחב הפיזי שלנו, הנבדל ונפרד בהכרח מזה של אומות העולם, כך המרחב הרעיוני שלנו חייב להיות נבדל. עליו להיות יהודי – מושתת ומבוסס על יסודות עצמאיים של העם היהודי

משה שפר

מגזין

ישיבות תיכוניות חרדיות: שילובים, ניגודים וחיבורים

לאחר עשור של צמיחה מואצת במספר הישיבות התיכוניות החרדיות, לראשונה הן מתאגדות ומשתפות פעולה. הכנס השנתי מבית האיגוד החדש חשף את הניגודים האידיאולוגיים והפרקטיים בין הישיבות השונות, אך גם אפיקים לשיתוף פעולה. משה שפר השתתף בכנס והביא את הקולות

נעם לב

לגדול עם תשובה

לגעת בכאב שלהם

אני מאמין שבלי קשר לדעתכם בסוגיית הגיוס, בעד או נגד או חלקית או מה שלא יהיה - אנחנו צריכים להתרגל לכאוב את כאב החיילים, הפצועים וההרוגים, כאב המשפחות, הכאב של עם ישראל

שונאים אותנו, כאן ושם

סיפורו של קומיקאי שכתב ספר רציני וכאוב, המהווה כתב אישום נוקב על אנטישמיות בשמאל הפרוגרסיבי בעולם, אך לא תורגם לעברית משום שהישראלים לא התחברו לניתוק שלו עצמו מישראל. ואז הגיע השביעי באוקטובר והפך לו את החיים

כניסת מנויים

כניסת מנויים