מתוק כשמרלו

הזן הבורדולזי שלא זוכה להערכה מספקת, ואם רק תפתחו את הראש יכול להיות היעד הבא שלכם

אולי יעניין אותך גם

"לא, מרלו אל תביא לי", זו המקבילה הנפוצה ל"אני אוהב בעיקר קברנה סוביניון!".

אותו גל שמביא רבים מאיתנו להינעל על זן מסוים, לא תמיד בשל סיבה מוצדקת, הוא גם זה שעשה למרלו שם שלא מגיע לו. המחיר, אתם אומרים לעצמכם. המחיר הזול של המרלו בהשוואה לקברנה למשל, מלמד שהוא זול, לא?

אז זהו שבפועל, מרלו דווקא מורכב יותר מחבריו. זמני הבציר שלו שונים, ופעמים רבות היינניים יעמלו עליו יותר. אז למה המחיר שלו נמוך בהשוואה לזנים אחרים, גם אם מזיזים הצידה את זמן ההתיישנות? כי אתם לא מוכנים לשלם עליו יותר. היצע וביקוש. וזה כאמור כלל גדול בהתאמה של יין איכותי למחיר גבוה. הרבה פעמים הקשר הוא רק השוק. כך למשל, ההבדלים בין יין אירופאי משובח שיכול לעלות רבע מחיר מיין זהה והרבה פחות מוצלח בארץ.

לפני שאתם מזנקים בזעם ומכריזים שברור שמרלו הוא, מה לעשות, טעם לא נוכח כמו אחרים – עשו ניסיון. מזגו כוסות מרלו לאוהבי קברנה סוביניון – זן שהוא לגמרי בן משפחה של המרלו ולא לגמרי רחוק מבן דודו הפחות מוערך – ותראו איך הם ימצאו בו גוף מלא, טעם של אלכוהול הגפן כמו שהם אוהבים ויין בשל וטוב. הם אפילו יגידו שהיין המעולה שמזגתם להם נגיש יותר בטעמו (הסיבה היא ההבדל ברמת הטאנינים). זה עבד,…

הקריאה למנויים בלבד

אולי יעניין אותך גם

לקט, שכחה ופאה

יצירתה של סיגל מאור מבטאת תהליך סיזיפי המזכיר את המודל של ספירת העומר - הבונה עקב בצד אגודל, יום אחר יום ושבוע אחר שבוע, קומה במהלך הרוחני מפסח ועד שבועות

החינוך ליהדות בעת הזו

מי שרוכש ידע רב מבלי שהידע משפיע עליו, נקרא בשם הגנאי 'חמור נושא ספרים'. לימוד התורה צריך להיות מכוון אפוא אל התכלית: ללבן ולהוציא מתוכה את הדרך הנכונה לתיקון המעשים וליישור המידות

הרב יהושוע פפר

רגע של עיון

האנטישמיות החדשה והמרחב היהודי הרעיוני

טבח שמחת תורה עורר את החברה הישראלית לחשב מסלול מחדש. כמו המרחב הפיזי שלנו, הנבדל ונפרד בהכרח מזה של אומות העולם, כך המרחב הרעיוני שלנו חייב להיות נבדל. עליו להיות יהודי – מושתת ומבוסס על יסודות עצמאיים של העם היהודי

משה שפר

מגזין

ישיבות תיכוניות חרדיות: שילובים, ניגודים וחיבורים

לאחר עשור של צמיחה מואצת במספר הישיבות התיכוניות החרדיות, לראשונה הן מתאגדות ומשתפות פעולה. הכנס השנתי מבית האיגוד החדש חשף את הניגודים האידיאולוגיים והפרקטיים בין הישיבות השונות, אך גם אפיקים לשיתוף פעולה. משה שפר השתתף בכנס והביא את הקולות

נעם לב

לגדול עם תשובה

לגעת בכאב שלהם

אני מאמין שבלי קשר לדעתכם בסוגיית הגיוס, בעד או נגד או חלקית או מה שלא יהיה - אנחנו צריכים להתרגל לכאוב את כאב החיילים, הפצועים וההרוגים, כאב המשפחות, הכאב של עם ישראל

שונאים אותנו, כאן ושם

סיפורו של קומיקאי שכתב ספר רציני וכאוב, המהווה כתב אישום נוקב על אנטישמיות בשמאל הפרוגרסיבי בעולם, אך לא תורגם לעברית משום שהישראלים לא התחברו לניתוק שלו עצמו מישראל. ואז הגיע השביעי באוקטובר והפך לו את החיים

כניסת מנויים

כניסת מנויים